iPads

iPads

iPads

Hvad sker der med læring, når iPad ’en er med i undervisningsrummet? Det undersøger vi i to forsøgsklasser, i skoleåret 2013-2014 er det 2z og 3i. 

iPad er mobil og fylder ikke meget; den kan være med overalt. Så læring kan foregå lige dér, hvor man opholder sig og når man ønsker det, altså ” Mobile Learning”.
Læring kan dermed også foregå andre steder end i klasselokalet – vi får mulighed for at frigøre undervisningssituationen i tid og rum..

F.eks. kan der arbejdes med podcasts eller lydfiler, der forklarer og demonstrerer hvordan brugeren/eleven skal forstå eller lære sig selv noget om et givet emne. Altså en meget kort og direkte vej til læring, når eleven har behov og i elevens eget tempo. iPad byder dermed på en ny og enestående mulighed for at udfordre den enkelte elev - fra den enkelte elevs udgangspunkt. 

Fra det kommende skoleår udvider muligheden for at integrere iPads i undervisningen, så det nu involverer hele skolen. Vi opretter klassesæt af iPads, så alle klasser kan benytte iPad’en som et supplement i deres undervisning.

”Jeg bliver mere motiveret ved brug af iPaden – ikke nødvendigvis kun i undervisningen. Men især efter skole. Det er meget mere praktisk idet den er nemmere at tage med rundt omkring. F.eks sidde og læse i bussen end med f.eks en computer.”

iPads for viderekommende
iPads for viderekommende

iPads for viderekommende

Hvis du er yderligere interesseret i at læse og se mere om vores spændende forsøg kan du læse mere nedenfor bl.a. kan du klikke på nedenstående link: 


Det tre-årige forsøg med en iPad-klasse er nu slut og erfaringer m.m. er beskrevet i


Nedenfor er der linket til de enkelte oplæg fra iPad Seminaret den 5. september 2012

iPad in action
iPad in action